0

Vlečne kljuke in Evropska direktiva EC94/20

Vlečna kljuka Bosal



Za katera vozila velja evropska direktiva (EC94/ 20)?

Vozila, ki so vključena v direktivo so vsa vozila za prevoz potnikov do 3500 kg, ki so bila prvič registrirana po 1. avgustu 1998. Razvrščena v kategorijo M1 kar izključuje kombije in pick up-e in zasebne uvoze iz držav zunaj EU.
 

Kaj je namen direktive?

Namen direktive je doseči, da so vlečne kljuke pravilno izdelane in pritrjene na vozilo na pravilnih točkah. Predvsem, da je namestitev vlečne kljuke varna za uporabo. Vlečne kljuke namenjene manjšim vozilom, ki niso dovolj velika ali težka za vleko več ne izdelujejo.


Kako to vpliva na vozila?

Ta direktiva zahteva, da imajo vozila, ki so namenjena tudi namestitvi vlečne kljuke, detajle na VIN tablici. Kjer piše kolikšna je GTR (bruto masa vleka), če je namenjena tudi vleki. Vozilo ima tudi vgrajene točke za namestitev vlečne kljuke na šasiji ali druge točke na vozilu.


Kako direktiva vpliva na vlečne kljuke?

Vlečne kljuke, ki so izdelane na osnovi direktive so izpostavljene rigoroznim testom s čimer zagotovijo, da so dovolj močne za vleko tovora za katero sta bila narejena vozilo in vlečna kljuka. Vlečne kljuke je potrebno pritrditi na vozilo na pritrdilnih točkah, ki so že predvidene s strani proizvajalca vozil.


Kako direktiva vpliva na ostale vlečne pripomočke?

Vse vlečne kljuke morajo imeti EC potrditev vkolikor so nameščena na M1 vozila, večina drugih pripomočkov kot npr. nosilci za kolesa ne potrebujejo EC potrditve. Priklopne plošče bi morale biti uporabljane na vlečnih kljukah, ki so bile testirane s priklopnimi ploščami. Če je priklopna plošča pritrjena na vlečno kljuko, ki ni namenjena za priklopno ploščo, se točka, kjer se tovor namesti spremeni. Kar lahko povzroči probleme. Večina 4x4 vlečnih kljuk je testirana za vleko s priklopno ploščo.


Zakaj se EC potrditev nanaša samo na vozila prvič registrirana od leta 1998?


Direktiva je bila sprejeta leta 1994 zato je bilo predvideno prehodno obdobje za proizvajalce vozil in vlečnih kljuk, da prilagodijo vozila in testirajo vlečne kljuke po novih pravilih.


Kaj se zgodi pri neupoštevanju pravil?
 

Če je vozilo v razredu M1, je bilo prvič registrirano po 1. avgustu 1998 in ni registrirano za vleko ali vlečna kljuka, ni EC potrjena, so posledice lahko resne. Če ugotovijo kršitev direktive, vas lahko tožijo za prevaro pri izdelavi in uporabi pravil, zavarovalnica pa bo zavrnila odškodninski zahtevek v primeru nesreče.


Kako veste, da je vaša vlečna kljuka/ vlečna glava EC potrjena?

Če želite preveriti ali ima vaša vlečna glava / vlečna kljuka EC potrditev, bo vlečna kljuka imela tablico z naslednjimi informacijami:

Črko E in 1 ali 2 številki (npr. E7) (odvisno od države v kateri je bila testirana) in potem 6 številk, to je odobritvena številka in št. ponovnega pregleda.

Proizvajalec, S vrednost, D vrednost

Ta tablica nikoli ne sme biti odstranjena.


Dodatne informacije.

Ta direktiva tudi določa, da mora biti višina centra vlečne glave med 350 in 420 mm od tal, ko je vozilo polno natovorjeno.

 

Vlečne kljuke Bosal


Prednosti:

  • izjemo dobro narejene
  • vse njihove vlečne kljuke so EC potrjene, tudi tiste za vozila, ki ne spadajo v M1 kategorijo vozil
  • večina proizvajalcev vozil uporablja Bosal vlečne kljuke kot originalno opremo
  • zaščitna plast barve je boljša kot pri večini proizvajalcev vlečnih kljuk in tako zmanjšuje korozijo in podaljšuje življenjsko dobo vlečne kljuke


Na naši spletni strani imamo veliko izbiro vlečnih kljuk. Preverite ponudbo tukaj in izberite primerno. Vkolikor potrebujete pomoč nas kontaktirajte.